onsdag 11. juni 2014

På løpetur med Tromsø-gutta

I forbindelse med jobbreise i Nord Norge, endte jeg i går og i dag opp med to vidt forskjellige løpeturer. Fra å løpe halvrolig (5.20 i snitt per km) i 12 km langs E6 og støte på en rensdyrflokk, bar det i dag ut på hard langintervall sammen med fotballgutta.



Brynes keepertrener Thomas Solberg, jobbet i Tromsø i fjor, og lokket meg med på ei økt sammen med klubbens fysiske trener, Truls Hallen og tidligere landslagsspiller Sigurd Rushfeldt.

3x1700 meter rundt Prestvatnet stod på agendaen. Idyllisk område, men ikke fullt så idyllisk når man hiver etter pusten og skal rekke en runde på rundt 7 minutter. Det ble vel 7.10-7.15 på den raskeste, og da var jeg alldeles i kjelleren. Men kjekt å bli minnet på at det er denne typen løpeøkter som hjelper på formen. Jeg må slutte å kjøre i komfortsonen hver eneste gang...

Totalt ble det bokført 8,1 km i dag, men med skikkelig kvalitet, er det godkjent. Flere timer etter, er jeg fremdeles mør i lår og legger. Og Rushfeldt? Ja, jeg kan bekrefte at fotballspillere også kan løpe. Men jeg kom altså ikke sist, det var den keepertrener som gjorde:-)

Her er gjengen etter endt intervalltrening. Fornøyde med godværet og ei kjekk økt.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar