søndag 15. desember 2013

Og her kommmer luke nummer 9 og ønske nummer 9

Søndag morgen og stille i huset. Da har jeg virkelig tid til å sette meg ned med en kaffe og skrive noen innlegg. Andre enn meg som synes denne desember-utgaven har gått i forteste laget? Ikke er jeg i rute med gaver, ei heller med kakebakinga. Èn sort hittil, men den er det til gjengjeld sikkert 300 av (kakemenn, storfavoritten blant gutta).

Luke nummer 9 - det er vanskelig å plukke ut løpeturer som har hatt det lille ekstra, for det er så mange. Men jeg har kommet til mai måned, og da snakker vi endelig varmere i været, og iallfall langt fra sju grader - iallfall ikke den søndagen jeg var ute og løp 23, 3 km. Tidlig en søndag formiddag, 19. mai, kjørte jeg til Stavanger for å løpe langt på grus. På med løpeskjørtet som var innkjøpt i London. 22 grader klokka 10 er ikke dagligdags, men bare helt nydelig (bildet er ikke fra samme dag, men samme område og antrekk...).



Jeg løp to ganger rundtHålandsvatnet (kupert terrreng) og én gang rundt Stokkavatnet og klokka stoppet altså på 23, 3 km da jeg var framme ved bilen. Hadde nok litt for lite drikke med på turen, knappe én liter holder ikke i den varmen, og etter 17-18 km, måtte jeg ned i vannkanten for å kjøle meg av litt. Jeg løp ikke fort, gjennomsnittsfarten var 5.57, slik den skal være på lange turer. Husker at jeg var på jobb litt senrere på dagen, og helt sør på Jæren så det slik ut.



Slike formiddager hører til sjeldenhetene, iallfall for min del. Jeg klarer som regel ikke komme meg av gårde før litt senere ut på dagen, men når jeg er ferdig løpt over to mil like over klokka 12 - da kan hva som helst skje, uten at humøret glipper - og det gjør ingenting at jeg skal jobbe hele søndagen....



Julegaveønske nummer 9


Denne supre og kule modellen fra Asics, frister veldig, må jeg innrømme.
Dette er en lightversjon av min all time high Kayano, altså en lettere sko enn originalen.


eller....


Enda en kul modell fra NIKE. Jeg ser ikke for meg at jeg skal bruke denne til trening, men "kjekt å ha" til hverdagsbruk. Jeg er og blir en joggesko-junkie... Bilder lånt fra G-sport Jæren.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar