mandag 2. desember 2013

Luke nummer 2 og julegaveønske nummer 2

2. desember er turen kommet til enda ei fin løpeøkt i årets første måned i 2013. Januar er normalt en grei løpemåned på Vestlandet. Kaldt, ja, men ikke for kaldt. Det hører til unntakene at stiene er så gjensnødde at de blir uløpelige. Og takknemlig er jeg for det.

Når jeg sitter og blar meg gjennom Garmin-sida mi, og kommer til løpeturene i januar, har jeg 21 økter å velge mellom. 10 treningsfrie dager - inkludert et par hviledager før og etter Solastranden halvmaraton lørdag 19. januar.



Valget faller ikke på en konkurranse denne gang, men en halvkort løperunde i barndomstraktene (9 km) En gnistrende vinterdag, klar luft, strålende sol og upåklagelig utsikt. Først en tur til Lifjell med gutta, parkerte dem hos foreldrene mine og så stakk jeg av gårde. Først en rolig kilometer, så halvannen kilometer oppover, før et par-tre kilometer slette, litt opp, beine veien og så avslutte med to kilometer rett ned.




Fartsfølelsen er enorm, beina går som trommestikker. Røde kinn og røde øreflipper, fordi lua hele tiden glipper opp - men slettes ikke kald. Vinteren har kanskje sin sjarm, når alt kommer til alt..






Julegaveønske nummer 2

Siden min Garmin 610 ikke spilte på lag i New York, vurderer jeg å kaste den i en skuff til forden for denne lekkerbiskenen av ei pulsklokke - Garmin 620 i special edition,  hvit med orange - just my style. Dyr er den, da (rundt 3500), men det er lov til å drømme.





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar