fredag 6. desember 2013

Luke nummer 3 og julegaveønske nummer 3

Okei, jeg henger litt etter, men skal prøve å komme ajour med bloggkalenderen i løpet av helga. Regner med at det ikke bare er jeg som sliter med tida i julestria.... Skal jo få tid til å løpe også:-)



Bak luke nummer 3 skjuler det seg en 13,5 km lang løpetur på den første dagen i februar. Løpe-etter-jobb er noe av det jeg liker aller best, og det topper seg særlig hvis dette er en fredag. For en inngang på helga. Og denne fredagen var det sol og vindstille - en perfekt vinterdag på Vestlandet, ikke var det for kaldt heller. Jeg hadde avtale med Janne, som jeg treffer fast annenhver uke (det er få ganger det går lengre tid mellom hver gang vi treffes for en løpetur). Normalt legger vi turene våre til midt i uka, men denne gangen passet altså fredag best. Sol og ei uke på jobb er alltid et godt utgangspunkt for en fin treningstur. Den gode «drøsen», stillheten innimellom (okei, et par minutter stille kanskje, eller ett i det minste..) og omgivelsene.



Jeg synes jeg er heldig som bor sentralt i forhold til så mange flotte løyper. Liker jo godt å løpe langs vann, og denne fredagen gikk turen rundt to vatn i Stavanger; Mosvatnet og Stokkavatnet - en kort variant av den vi bruker å ha (som er 16,5 km lang). Men det blir en god, nesten halvannen times løping, for når vi skal ut på andre økter enn intervall, står ikke tempoet i høysetet.



For å rose min løpevenninne Janne; alltid positiv, og en god sparringspartner i forhold til jobb og andre utfordringer. Kombinert med en løpetur, er det gull verdt. Husker ikke hvilke verdensproblemer vi løste denne fredagen, men smilet var iallfall på plass hos begge da vi kom til parkeringsplassen.

På vei hjem måtte jeg stoppe ved «Sverd i fjell», slaget ved Hafrsfjord, for å knipse noen flotte motiv:



Julegaveønske nummer 3


Peak Performance light down jacket i knallrosa....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar