søndag 15. desember 2013

Dag nummer 8 og ønske nummer 8

Still hanging in here. Kalenderdag nummer 8 og julegaveønske 8 it is. Tenkte på å gjenfortelle London marathon 21. april, men velger å la være. Nå har jeg løpt i den britiske hovedstaden to ganger uten å ha vært under 4 timer, så jeg sparer heller til neste års kalenderutgave.. Ja, jeg skal delta i London i 2014 også, og tredje gangen gjelder det vel...

Dagens løpetur er fremdeles fra påskemåneden, en mandag, 8 dager etter London.  Det var min tredje løpetur, som jeg hadde bestemt meg for skulle være av en viss lengde, iallfall over mila -  de to andre var henholdsvis 7 km og 10 km, fire og seks dager etter maratonet.


Siden jeg jobber turnus, har jeg fri annenhver mandag og annenhver onsdag, og disse dagene benyttes nesten alltid til å gjennomføre ei løpeøkt på dagtid. Så også denne siste mandagen i april, hvor det pøste ned og i tillegg var bare 7 grader - det er faktisk varmere nå, as we speak, klokka ni en desembersøndag, for det er 8 grader og vindstille ute. Vestlandet på sitt beste/verste.

Det er noe med å komme i gang igjen etter et maraton. Som oftest går det 4-5 dager før jeg løper igjen, tar totalt hvile i flere dager. Det hadde sikkert ikke gjort noe om jeg hadde hvilt litt lengre, men det er noe med å komme inn i løperutinene igjen, og det å løpe lengre enn bare en liten time. Vel, denne mandagen skulle jeg iallfall et sted mellom 12 og 15. Jeg endte med 14.6. Da var jeg så gjennombløt, at ved litt over 7 km, snudde jeg bare og løp hjem igjen. Åtte dager etter fire mil  på asfalt, var jeg i gang igjen. Farten var der, og jeg klarte å øke for hver km den siste halvdelen av turen, som ble gjennomført med 5.05 i snitt per km. Jeg blir så glad når jeg kjenner at alt er som det var, at jeg feilet (i mine øyne) ei uke i forveien, var som blåst bort. Jeg var i gang igjen.





Julegaveønske nummer 8



Nike løpegenser med hette. Lett og god å ha på seg, og super som overdel når det er litt kaldt. Jeg liker farger, men av og til er det kjekt å ha noe nøytralt også i skapet.. Oddveig på G-sport Jæren er fotografen:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar