torsdag 12. januar 2017

Jålete joggejenter

Antrekk til løp og trening er viktig. Det er ikke fullstendig krise om neglelakken ikke matcher, eller skoene har feil farge - bare nesten.

Orange genser og samme farge sko. Litt feil nyanse på neglelakken....

  Hvordan tenker du når du skal matche sko til løpeantrekket, at overdel skal gå i samme farge? Noen sko er vanskelig å kle seg «fint med». Er du med?

Dette spørsmålet dukket opp på en melding fra ei løpebekjent i formiddag. Ikke en ukjent problemstilling. Ikke for meg, i hvert fall, og heller ikke for flere andre løpejenter jeg kjenner. Vi er en gjeng jåler. Det er jeg ikke en gang flau over å innrømme, ikke i det hele tatt. 

Til et maratonantrekk (vi snakker om konkurranse) er det viktig at neglelakken har samme farge som enten skoen, t-skjorta eller shortsen.  Det er helt klart et i-landsproblem og et overflatisk tema å skrive om, men det får så være. 

Tilbake til spørsmålet fra en løpebekjent innledningsvis. Joda, det er helt klart vanskeligere å matche mosegrønne joggiser som attpåtil har lyserosa snorer, enn blå. Blått går til alt. Og jeg liker alle slags blåfarger. Rødt forkastes nokså ofte. Det hender jeg prøver meg på noen rødlige nyanser, men nei - det trives jeg ikke med eller i.

 Liker blåfarger. Sko må matche trøya.

– Du kan jo ha noe annet enn slike skarpe farger, sa ei annen løpevenninne. Mosegrønt, for eksempel. Det er jo en helt grei farge, særlig når du har grønne sko (med rosa lisser).

Okei, da.

Til og med vannflaska er grønn.. hi-hi
Og så litt mer fargerikt.


Og rosa, blått, rosa og hvitt...

Rosa sokker i blå sko, fordi shortsen er rosa... 


Sort og hvitt

 Det enkle er ofte det beste, men skoene burde vært hvite.....


Roségull

 Roségull på klokka og roségull på de tre Adidas-stripene....


...og slik går det når det ikke matcher



Har du dilla på mathende løpeklær og joggiser?
 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar