mandag 23. juli 2012

Vakre Valencia

For å få et avbrekk fra tre og en halv ukes mer eller mindre slaraffenliv på stranda, tok vi i helgen turen til Valencia, som ligger to timer unna med bil. En fantastisk flott storby, og selvsagt var joggeskoene med i bagasjen. Reiser aldri uten - sånn i tilfelle.



Etter halvannen dags sightseeing, måtte joggisene fram søndag morgen. Presis klokka ni jogga jeg avgårde fra hotellet, som lå noen få hundre meter fra dette spektakulære bygget, som inneholder to tennisbaner, som ifølge en taxisjåfør ligger i hver sin etasje.


Dette bildet er tatt på returen til hotellet - det vil si, jeg løp litt på kryss og tvers inne i en park, som faktisk strekker seg langs hele den ene bysiden. Utrolig med løypevalg, men siden jeg ikke hadde drikkebelte og temperaturen allerede var oppe i 29 grader, ble det verken den store lengden eller den raskeste tida. Likevel - en fin start på søndagen.



 Dette var morgenenes løpekulisser  - Valencia er en by jeg gjerne kommer tilbake til.


Søndagens tall:


Resten av forrige uke ble litt så som så - kjenner jeg er litt lei den samme ruta, samtidig som jeg ikke har motivasjon til å lete etter en ny runde.

Totalt ble 31.7 km tilbakelagt - kommer sterkere tilbake...



2 kommentarer:

  1. Oy, det var jammen et stort og spektakulært byggverk! Nesten som operahuset ;)

    Tips: kanskje du kunne løpt motsatt vei av det du pleier, så får du jo på en måte en ny rute? Hvis du "klarer" å løpe motsatt vei da, jeg er nemlig sånn at jeg føler det blir liksom litt, nei HELT FEIL, å løpe mottsatt av de vante rundene jeg pleier å ta! ;)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg klarer, som du, IKKE å løpe motsatt vei (dessuten er det en 1,5 km motbakke hvis jeg løper motsatt..). Egentlig, som jeg skrev i sist innlegg, er det ei flott rute, men 14 ganger på 19 dager, ja, da kjente jeg i morges at jeg var litt smålei likevel. Men takk for tipset - det skal jeg prøve på noen løyper hjemme, som går litt opp og ned begge retninger:-)

      Slett