søndag 15. juli 2012

Under an umbrella

Ja, sånn går nå dagene - under strandparasollen, og litt utenfor. Som regel blir det en løpetur før hovedfrokost inntas, latmannsliv på stranda og så hjem for å slappe av litt i leilighen, før middag på restaurant.

 Når sola varmer som mest, er det godt å søke tilflukt under en parasoll...


Av og til, som i dag, kom jeg meg rett og slett ikke opp av senga i morges, så dagens løpetur ble utsatt til i kveld - da fikk jeg til gjengjeld selskap av snart 18-åringen jeg er fadder til, som ferierer noen kilometer unna. Det er fjerde gang hun er med på den faste 8 km-runden, og siden vi to nå har blitt enige om å løpe et halvmaraton sammen 1. september, er det mye glede og motivasjon å spore.


På vei ned mot sjøen

Det er fint å løpe om kvelden også, men organisatorisk vanskeligere å få til, selv om det altså klaffet godt i dag. Jeg og løpeselskapet hadde ikke det store tempoet, men jeg er imponert over snart 18-åringens guts og liker at hun har satt seg mål med treninga.

Dagens tall:



Treningsuka:

Mandag: 8,1 km 
Tirsdag: 8,1 km
Onsdag: 8,1 km
Torsdag 8,4 km
Fredag: Hvile
Lørdag: 8,1 km
Søndag: 8,0 km
Totalt: 48,8 km 

Fra kveldens tur:-)

4 kommentarer:

  1. Er det Stavanger Maraton dere skal delta i?

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi kjører Sokndal halvmaraton, for at hun som er debutant skal unngå så mange deltakere:-) litt mindre skremmende, da.. Og dessuten får jeg registrert kilometer i Jæren løpekarusell... Skal ha 100 km i lokale løp i løpet av 2012:-)

      Slett
  2. OK. Ja, og så er Sokndal jo en koselig by i tillegg :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Ja, det er flott der:-) Det var jeg som anbefalte henne å prøve et løp som ikke blir så eksponert. Vi skal ha et testløp fire uker i forkant for å se om hun takler kilometrene. Løpinga er liksom vår "greie" sammen:-)

      Slett