fredag 29. november 2013

Savner sommeren

Slik er det bare. Jeg er ingen vinterdame, og kommer aldri til å bli det. Omfavner de milde november- og kommende desemberdagene, det kan egentlig bare regne så mye det bare vil. Jeg liker ikke snø og kulde. Og med 9-10 røde på gradestokken, er det nesten så man kan løpe i halvlang tights i julemåneden her på Vestlandet.



Sitter og blar tilbake på bildene fra året som gikk, og kan ikke si annet enn at jeg savner sommeren og har nedtelling til ny Hellas-ferie. Ja, for jeg må tilbake til de greske øyene, forhåpentligvis 4 uker, dersom det klaffer med jobb. Det finnes ikke noe bedre enn å knytte joggeskoene i disse omgivelsene, og med faste morgenturer, har man hele dagen til fri disposisjon. Berlin maraton, som er mål nummer to for 2014, er jo da bare to og en halv måned unna, så det nytter ikke å legge skoene igjen hjemme...



Denne uka har jeg fortsatt med «lapskaus-løping», har bestemt meg for at neste oppkjøring starter 15. desember. Da har jeg 4 måneder på meg før det braker løs i London - en by jeg har til gode å løpe under fire timer i. På tredje forsøket må vel det gå greit, tenker jeg. Har mål om å perse også, da løypa er av de letteste, iallfall mye lettere enn NY. Det betyr hårete mål på 3.49, men fornøyd med bare å perse, det vil si under 3.53. Nå må det bli slutt på å «safe» i starten, men finne en marsjfart jeg kan holde, så jeg ikke senker tempoet fra 30 km og inn.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar