tirsdag 8. oktober 2013

Styrketrening

Jeg har prøvd  å unngå, selv om jeg vet det er  til mitt eget beste; styrketrening som et supplement til løpinga. Okei, ikke de store mengdene, men jeg er i gang - fordi jeg er tvunget til det. Strekken på bakside lår må kureres og den må styrkes gjennom utfallsøvelser. I tillegg til den 10 km lange løpeøkta som i dag skulle være en slags «test» på om nålene fra gårsdagen har hatt effekt og som gikk unna på under 52 minutter, ble det styrkeøvelser i stua etterpå.



3x20 utfall (10 på hver fot), dype, lange steg
3x20 bekkenhev
3x20 rygghev
3x50 sit ups

I morgen blir det et nytt besøk hos fysio, regner med 5-6 nye nåler rett i hamstrings (auuuu) og kanskje er det lov å håpe på sånn fancy tape (satser på at han har rosa liggende, men tvilsomt om det er det han bruker på fotballspillerne han behandler...)



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar