søndag 20. oktober 2013

Siste langtur før NY

I går skulle siste langtur (det vil si over 20 km) gjennomføres. På forhånd hadde jeg avtalt med løpefølge Tonje om at lørdagen var dagen. Tonje har vært med i et halvmaraton, og hadde lyst å forbedre tida - det skjedde også, med flere minutter til og med. Med det som utgangpsunkt, løp vi avgårde i det som var perfekt vær for en to timers tur, nemlig 10-12 grader, noen regndråper i lufta, men ikke et vindpust. Dessuten var løypa flat som det bare kan være på disse trakter.

Utgangsfart skulle være 5.50 per km, og der lå vi stort sett i starten, til og med halvveis. Da økte farten nærmest av seg selv, ned mot 5.30, og vi fikk ei fin sluttid på 2.00.59 på nøyaktig 21.1 km.



Jeg trenger virkelig å roes ned på langturer, har hatt en tendens til å løpe for fort, men er godt fornøyd med den siste ukas to lange løpeturer på 33.2 km med 6.03 per km  og 21.1 med 5.44 i snitt.

Kjekt å løpe langt sammen med andre, skravla går og plutselig er over to mil tilbakelagt. En fin-fin lørdag ettermiddag og en fin-fin bekreftelse på at jeg er der jeg skal være. Beina føltes lette og fine helt til mål, og jeg er tålig greit avslappa før NY. Tenk - det er bare to uker igjen.


2 kommentarer:

  1. lykke til i New York. Har du blitt trukket frem i et lotteri eller reiser du med noen reiseselskap? Hvilken?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg har plass gjennom Rogaland Marathon Tour:-) Takk for det, Ania.

      Slett