onsdag 11. september 2013

Kveldsintervall

I går kveld var jeg ute på kortintervall-økt, eller rettere sagt - kombinasjonsintervall. Jeg har veldig sansen for 3-2-1 x 3 serier (halvparten av tiden pause mellom dragene og halvannet minutt pause mellom seriene).

Treminutterne er for meg ikke korte, grensa mi går på to minutter - derfor kaller jeg det kombinasjonsintervall. Prøver å holde farten rundt 4.15 på samtlige drag, og tror jeg klarte det sånn rimelig greit. Løper på et flatt asfaltstrekke, det synes jeg fungerer veldig bra. Er ikke fan av å bruke mølla inne når det er flott temperatur og null vind ute.


Mandag ble det 10 forholdsvis "rolige" km med 5.21 i snitt per km, og i dag er planen 15 like rolige, før det blir bakkeintervall torsdag. Resten av uka er ikke helt fastspikra, men et par turer til har jeg tid til å klemme in.

Regner med å bikke 60 km inneværende uke - sist ble 28,8 km bokført - tok tre hele hviledager etter maratonløpet og så tre rolige løpeturer resten av uka, ikke så veldig lange. Skulle nok ha restituert enda lengre, men så lenge jeg følte meg pigg i beina, synes jeg det var greit å komme i gang igjen.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar