tirsdag 17. september 2013

Ingen mandag uten

En mandag uten trening, er en mandag uten mening. I løpet av et år tror jeg løpefrie mandager kan telles på én hånd. Det er noe eget med ukas første dag, som jeg føler bare MÅ inneholde ei løpeøkt - og gårsdagen var intet unntak.

Motivert at fotografen på søndagens jobb på Gjemselund stadion i Kongsvinger (takk for sist, Dagfinn), som er ivrig halvmaraton-løper og derfor også er tilhenger av intervaller, ble det intervall på meg også i går - av den lange sorten, nemlig 6x1000 meter.



Mellom styrtregnbøyene som regjerte i traktene i går, var jeg klissvåt etter de to oppvarmingskilometrene, for så å få opphold og bli noenlunde tørr mens interall-dragene pågikk. De to kilometrene til nedtrapping, var også nesten dryppfrie, så det var egentlig helt greit løpevær. 

Gikk for 1,5 min pause mellom hver 1000-meter, en blanding av hurtig gange og rolig jogg. Etter første draget konka Garmin-klokka mi ut, endatil den viste 70% batterikapasitet igjen da jeg startet. Tåler kanskje ikke regn??



Dermed ble det å ta de påfølgende dragene litt på sparket og etter subjektive følelser. Heldigvis kjenner jeg hver meter at valgte trasé, så jeg visste omtrent hvor kilometermerkene gikk.

Tipper at hvert drag ble gjennomført på +/- 4.30, det siste var nok 200 meter lengre enn de fem foregående.

Total lengde ca 11 km (inklusiv de fem pausene) og god, sliten følelse i beina etter endt økt. I dag blir det 10 rolige kilometre, før fridag, og så  blir det harde bakkedrag torsdag.


Fint å være i gang med ny treningsuke.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar