tirsdag 2. april 2013

Morgenjogg

Jeg er overhodet ingen morgenfugl, men enkelte dager er jeg bare nødt til å få løpinga unnagjort før formiddagen. Det var også tilfellet i går, og heldigvis hadde jeg en avtale klokka ni - ja, klokka ni en andre påskedag er morgen for meg...


Målet var 12 km, tre ganger rundt Stokkelandsvatnet i Sandnes. Jeg visste jeg skulle ha følge i to av rundene, og det hjalp på motivasjonen. Dessuten var det nok plussgrader til at jeg kunne løpe i tynn jakke og uten vintertightsen - nå er det snart VÅR.



Det er noe eget ved å løpe på grusstier som ikke er overbefolket - det var ikke mange som var ute i samme ærend denne litt sene morgenen. På dager som dette, tenker jeg hver gang, når jeg har «våknet», etter et par kilometre, at det ikke skal bli lenge til neste morgen-løpetur. For det er unektelig godt å ha unnagjort godt over ei mil og så ha hele dagen til disposisjon. Det bør absolutt bli et mål for løpeturene i helgedagene utover våren.



Mandagens tre runder ble av det rolige slaget, nesten 6.00 per km - det er slik at man kan holde på i det uendelige - det føltes iallfall som det.



Takk til Vibeke, for kjekt løpefølge og for en aldri så liten fotoshoot i solskinnet.






4 kommentarer:

  1. Ååh, der er det jo bart. Her ligger isen tjukk på gangveiene fortsatt :-( Men sola varmer, og det går den rette veien.
    PS. å si at kl. 9 er morgen er nesten en fornærmelse mot oss med mindre barn;-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er et murmeldyr om morgenen, liker best når klokka har passert 10 før jeg trekker i treningstøyet...Men, men - det er et mål å bli flinkere til å få unnagjort løpinga litt tidligere på dagen denne våren. Håper snøen smelter raskt i hovedstaden, og at du er i rute til sommerens store utfordring:-)

      Slett
  2. For noen flotte bilder fra Hunnedalen, det minner om mange gode turer på ski i Sirdalen på midten av 80 tallet!!!!
    Stokkelandsvatnet tenker me å prøveløpe snart.. til våren en gang...
    Ha en god treningsuke videre!!
    Agne
    P.S Ærlig talt kl 09 er morgenen helt klart over!

    SvarSlett
    Svar
    1. Er veldig glad i å sove når jeg har muligheten til det, men ser klart fordelen av å komme meg opp tidlig. Var mye flinkere til å trene før kl 10 da guttene var små... Nyter å ha barn som klarer seg selv, og de sover jo også ganske lenge nå, faktisk.. Håper det går bra med løpinga for deg og fruen - hils så masse:-)

      Slett