søndag 14. april 2013

Vel overstått testing

I dag stod siste "lange" økt på programmet; 1 times rolig løping. Tok den mellom slagene på jobb, og da var det greit å bare stikke ned fra kontoret og inn på stiene i Sandtangen - flotte grusstier som snirkler seg opp, ned og bortover - man kan velge et utall løyper.


Startet tålig rolig, med rundt 6.00 i snitt per minutt, før jeg, helt automatisk, økte tempoet (nesten uten å ville det), og måtte jobbe med å holde farten nede. Dermed ble det ikke så rolig som planlagt, og som programmet tilsa, men 7-8 kilometre i 5.15-tempo.

To økter gjenstår før avreise til London, som er torsdag. Det kiler i magen, jeg innrømmer det.

Og med få dager til avreise, var det også greit å bli overbevist om at skotøyet jeg har plukket ut, fungerte. Nå har jeg testet Asics DS Trainer, som er en litt lettere modell enn Kayano, som jeg har løpt mine tre andre maraton med (men tre ulike par) på både korte og lange distanser, hurtighet og rolig tempo. De har bestått testen.



Tror ikke jeg skal tenke på å pakke med meg to par løpesko i kofferten en gang, og risikerer å miste nattesøvnen før starten, fordi jeg fremdeles har muligheten til å velge...

2 kommentarer:

  1. Lykke til!!! Du er god!
    5 uker til jeg skal løpe i Køben nå!

    SvarSlett
  2. Jammen er du strukturert og disiplinert :-)
    Masse lykke til i London, jeg heier på deg!

    SvarSlett