torsdag 7. februar 2013

Tempo i sola

Onsdag - sol - kort langtur - 16 km. 



Føler jeg har tempo i beina om dagen, det går iallfall unna på treningsturene for tida. Jeg er i flyten både når det gjelder antall økter og km-totaler, og det lover jo bra. London rykker stadig et hakk nærmere, og nå er det 73 dager igjen til årets første maratondag. Sliter fremdeles med å få lagt inn lange langturer, men i helgen (lørdag) har jeg ikke noe valg - jeg må ut og jeg må løpe lengre enn 20 km.

Onsdagens tur ble gjennomført med ei snittid på 5.02 per km, raskere enn mandagens 14 km-økt. og godkjent fartstrening.

Har skrevet det før, men gjør det en gang til; fartslek under eller mot slutten av treningsøkta er gøy og veldig motiverende. Etter en halvtimes løping starter jeg å konkurrere mot klokka, og setter meg mål om at neste kilometer skal under f eks 4.50/4.40 og så kjører jeg opp igjen på 5.00 og ned igjen på de to-tre siste kilometrene. Knallkjekt.

Bildene er fra Figgjo - en gammel nedlagt fabrikk som gjør seg mye bedre i dagslys enn når man løper forbi på kveldstid - I know...




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar