torsdag 21. februar 2013

Kald, men kjekk fornøyelse

Da har jeg debutert i Sognsvann Rundt Medsols, som var sesongens første (egentlig var det en tjuvstart, for den sparkes først i gang på alvor onsdag 3. april).





Rundt 70 løpere var meldt til start, hver med ansvar for å ta sin egen tid. Jeg glemte selvsagt Garmin hjemme, så jeg måtte bruke Endomondo, selv om det ble litt klussete både i oppstarten og da jeg skulle stoppe tida etter 3,3 km.



3300 meter er ikke veldig langt, men det var iallfall veldig kaldt (for ei som kom fra 5 plussgrader og vårstemning på Vestlandet). Jeg prøvde å speede opp fra start, og gjorde unna den første kilometeren på 4.29, før jeg løp 10 sekunder senere på de to siste kilometrene. Kom akkurat under 15-minuttersgrensa jeg hadde satt for meg selv, og på snøføre og med litt trøbbel på grunn av kulden (følte jeg heiv etter pusten gjennom hele løpet), var jeg fornøyd med sluttida på 14.59. Det vil si - jeg brukte noen sekunder for å stoppe Endomondo (kanskje lurt å ta av hanskene først).



Utrolig artig at så mange velger joggesko på beina, når det føltes som om hele Nordmarka var invadert av skiløpere, det var iallfall ikke så mange andre løpere på stien rundt Sognsvann.

Satser på å komme tilbake når snøen har smeltet - klapp på skuldra til arrangøren:-)




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar