lørdag 16. januar 2016

Forandring fryder

I går hadde jeg en diskusjon med løpevenninne som driver G-sport Klepp. Jeg hadde vært og fått trykket på navn og flagg til ny maraton-trøye som skal med til Dubai. Det dreide seg ikke om overdel, men om underdel, og det var da jeg kom ut av prøverommet med en variant jeg hadde nappet med meg fra hylla, samtalen om underdeler startet. Hva løper folk i om dagen? Vi må jo henge med, liksom..

For min del har utviklingen vært knelange tights, tights til midt på låret, en enkelt opptreden med løpeskjørt (i maraton - ellers var løpeskjørt et yndet plagg i lang tid, selv om jeg ble sett dumt på da jeg tok i bruk det første i 2012 eller noe slikt), shorts og nå  - hold dere fast - en enda kortere tighs enn den som rekker midt på låret, mer på lengde med en shorts.



Det er i grunnen litt morsomt å registrere hvordan jeg (og min venninne) har endret oppfatning. For kort tid siden var en sånn superkort tights, i mine og min venninnes øyne, forbeholdt toppidrettsutøvere. Det er de som er med i store mesterskap som er forbeholdt «retten» til å bruke slike korte underdeler. Men nå er jeg der selv. At det blir den kort-korte i Dubai er ikke 100 prosent sikkert, bare 95. Jeg skal safe med å pakke en shorts med i kofferten. Sånn i tilfelle jeg ombestemmer meg.



I dag var den med på en testtur, og den holdt veldig bra i to timer på mølla. Akkurat nå er den å foretrekke, men vi får nå se. Det er uvant, men behagelig. Og den er kanskje ikke SÅ kort som jeg vil ha det til.



Uansett - det er rart hvordan man bryter med tidligere oppfatninger.  I fjor sommer var det shortsen som var greia - selv om de fleste jeg vet om, løper i tights. Denne sommeren blir det shorts i tights-variant.




Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar