tirsdag 20. januar 2015

Tirsdagsintervall

As usual.

Synes det er veldig inspirerende å trene løp sammen med andre, og spesielt de som er mye raskere enn meg. På Undheim er det en god gjeng som stiller trofast både tirsdag og torsdag for intervaller, men jeg har foreløpig bare klart å skvise inn hver tirsdag i 2015, og det skal jeg også fortsette med.



Får man ikke kvalitet her, får man det aldri. Sist uke ble det 8x1000 meter, pluss 5 km oppvarming og 1 ussel liten km til slutt.

I dag tok de sprekeste fatt på 6x2000 meter, med imponerende km-tider ned mot 3.30 (for meg er det imponerende).

Man kunne tro det ikke er sosialt å løpe intervaller når det er så stort sprik i gruppa, men det stemmer ikke. Det ble løpt i runder, og det er alltid folk i løypa, selv om man velger ulik lengd og løper med varierende tempo. Oppvarming og nedtrapping er felles.

For min del ble det bokført 3 km oppvarming (kom litt seint) og 6x1400 meter, hver av dem på 6 minutter. Km-tidene ble liggende fra 4.20-4.36 (kun to over 4.30).

Igjen - kjempeøkt og kjempehumør på den 25 minutter lange bilturen hjem igjen.

Trenger jeg å si at jeg er forelsket i Jæren. Her er det fremdeles vår  - det vil si ikke så varmt som vår, men ikke snø, og det holder for meg (okei, bildene er noen uker gamle).





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar