søndag 4. januar 2015

Årets første halvmaraton og litt til

På den tredje dagen i 2015 ble 21.1 km unnagjort på rundt 2 timer. Løpefølge var (som vanlig) Oddveig, og vi møttes tidlig lørdag morgen, kl 9. Planen for dagen var egentlig 25 km, men en time tidligere så værutsiktene på Jæren alt annet enn gode ut, og med litt tidsnød i tillegg, ble vi enige per sms om at halvmaraton-distanse var helt greit og innenfor, hva langturer gjelder.

 Alltid nye løpesko og hvile øynene på hos G-sport Jæren (Jærhagen, Klepp), som disse 2015-modellene fra Nike.

Målet for 2015 er å få til enda strammere rammer på de lengste løpeturene. Det vil si felles annenhver uke 17 km (fordi det passer tidsmessig og privat/jobblivet), og den andre uka 21.1/25 km. Jeg liker at vi kommer i gang tidlig, så hele dagen er fri til andre gjøremål. Den første lørdagen i 2015 ble for min del tilbrakt i huset etter løpeturen og det er utrolig hvor mye man får gjort når treninga er unnagjort.

Vi kommer til å fortsette med våre faste torsdagstreff kl 07.30, men da er turen kortere, 8-10 km.

En annen, for meg personlig, målsetting, er å øke antall km fra minst 50 per uke, til minst 55. Jeg skal trener mer intensivt og smartere, det betyr 4 (av og til 5) løpeturer, men lengre distanse hver gang. Som erstatning for den ene, mindre løpeturen hver uke sammenlignet med 2014, har jeg fast instruktørtime hos Icon treningssenter Sandnes, hver onsdag kveld. Dessuten har jeg blitt flink med styrketrening, ca 2 halvkorte økter hver uke (30-40 min hver gang, og i etterkant av løping eller spinning).

Da er løpeåret 2015 godt i gang.

 To fornøyde damer etter 21.1 km lørdag morgen/formiddag.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar