lørdag 22. mars 2014

After work-run

Ingenting er bedre enn å avslutte arbeidsuka (okei, har jobbehelg..) og starte helga med en løpetur. Om den ikke alltid blir så lang, er det uansett herlig å sette seg i bilen, kjøre hjem og vite at dagens økt er gjennomført.

Ofte møtes jeg og Oddveig etter jobb fredager, og ofte går det i 10 kilometre i moderat pratetempo. Innimellom, som i går, ble det bakkeintervall i en bratt bakke, 120 meter lang (men den river skikkelig godt) i Brynes «grønne lunge», Sandtangen. Lett oppvarming, ca 2 km og så løp vi 6 drag, men la inn en 700 meters runde mellom dragene, det funker faktisk veldig bra.

En drøy km til nedtrapping og vips nesten 8 km bokført på en vindfull fredag ettermiddag.

Har endelig fått mine absolutte favoritter på beina igjen, nemlig Asics DS Trainer - merker jeg har savnet dem, etter at det forrige paret gikk i søppelbøtta i New York for noen måneder siden, helt utslitte.

Godt at Oddveig har kontrollen på det som rører seg på løpsskomarkedet, og i løpet av få dager var skoene på plass.




Asics Gel-DS Trainer 18 er en ny versjon av klassikeren som har gledet mange løpere. Trainer 18 kommer ikke til å skuffe hverken de trofaste, eller de nye brukerne. God løpsfølelse kjennetegner denne modellen som er i lettvektskategorien. Egner seg godt som en intervallsko, men de garvede løperne bruker også denne skoen som mengdetreningssko. Moderat støtte mot overpronasjon.

Jeg har alltid sverget til Asics Gel Kayano, men har merket at disse begynner å bli litt tunge  - har prøvd meg også med Nike Lunareclipse, som jeg også liker godt, både på lange turer, og til mer hurtige økter.


God løpehelg

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar