mandag 3. februar 2014

Statusrapport januar

Da var det gått en uke siden sist innlegg.. Vel, litt idétørke får ta skylda denne gangen.

Januar har passert, og det uten omtrent ei snøfille. Det har betydd mange gode økter utendørs, til tross for uvanlig sterk vind. Noen økter, spesielt intervallene, har jeg tatt på mølla, men jeg har ikke vært så veldig ofte å se på rullebåndet, men heller på asfalten og grusstiene rundt om i distriktet.



Sist uke forløp som den roligste i 2014, med «kun» 36,5 km, det laveste på mange måneder, ja, jeg kan faktisk ikke huske sist jeg var under 45 km i uka, det har isåfall vært etter maratongjennomføringer...

Og siden sist uke ikke ble helt som planlagt, ble det en halvlang tur i halvkjapt tempo i dag. 16, 1 km tilbakelagt, med 5.20 i snitt per km - med andre ord en god start på det som forhåpentligvis blir ei fin treningsuke (55 km er målet).



Det var så godt å kjenne på en tilnærmet vindstille ettermiddag, der jeg faktisk synes våren var i emning (5 plussgrader).



Januar

Uke 1: 46, 6 km (fem økter, to av dem intervaller)

Uke 2: 56, 6 km (fem økter, én av dem intervall)

Uke 3: 52, 5 km (fem økter, ingen intervaller, men et halvmaraton inkludert)

Uke 4: 51, 7 km (fem økter, to mølle-intervalløkter)

Uke 5: 36, 5 km (fire økter, lengste tur 11 km)










Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar