onsdag 7. august 2013

Løpeglede

Jeg trives med å løpe alene, men det er veldig kjekt å ha selskap på turene innimellom. Tipper at jeg har selskap på 1 av 5 økter. Janne, Oddveig og Tonje - sammen løser vi små og store problemer med joggeskoene på.



Når det er sagt, jeg klarer meg utmerket alene, har ingen problem med å pushe meg selv på intervalløkter eller komme meg ut døra for å løpe.

Likevel - ingenting slår å ha det morsomt sammen med folk du trives med og føler deg trygg på.



I dag hadde jeg avtale med Oddveig rett etter jobb, i Sandtangen like utenfor Bryne sentrum. Ypperlig sted å legge løpeturen dersom du bor på Jæren, og bor du i Sandnes er det 10 minutter i bil til Kvernaland, og så kan du ta fatt på grusveien inn derfra.



Vi hadde forhåndsavtalt 10 km, og i dag ble de av den raske sorten. Ingen av oss hadde pulsklokke, og da ble det bare å løpe på følelsen. Tidvis gikk det i forteste laget, vil tro vi løp rundt 5.15 i snitt.

Oddveig har alltid med noe spennende i bagen, og i dag var det nye farger på løpsjakke og treningsgenser. Nike har mye fint i høstkolleksjonen og blåfargen er knallfin.

Nike Vapor løpsjakke, ny modell høsten 2013. Som i vårens modell, har denne også tynt fleecefor langs halsen for bedre komfort, og dessuten forsterkning på ermene for bedre slitestyrke. Jeg har hatt flere Vapor-jakker i ulike farger, likte denne kombinasjonen av blåfarger også veldig godt. Helårsjakke, som ikke veier mye, luftig, og grei å ha over både t-skjorte og en tynn fleecegenser. 







Nike Miller Tee med lange ermer og svakt mønster. Veldig myk og behagelig å ha på, og dessuten svært lett. En favoritt å slenge på seg på turer utover høsten, når det ikke er for varmt, men heller ikke for kaldt. Fin å ha som oppvarming når du løper på tredemølla, synes jeg.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar