torsdag 22. august 2013

Kvalitet

Denne uka har også startet veldig bra treningsmessig. Tre økter, samtlige med det jeg vil karakterisere som kvalitative.



Mandag: 

12 km (5.15 i snitt per km): Tur langs asfaltstien på E39 fra Høyland kirke og sørover. Løp forholdsvis rolig de første 5 kilometrene, før jeg økte tempoet gradvis og  kom godt under 5.00 i snitt fra 7-11, før jeg løp meg ned siste kilometeren. Lette bein, skulle ønske at økta var enda lengre.



Tirsdag:

16,5 km (5.22 i snitt): Stavanger sentrum - Mosvatnet - Stokkavatnet - Stavanger sentrum. Denne økta kom på min egentlige "fridag", men jeg hadde lovet meg bort på en rolig halvlang tur, så da ble det slik. Faktisk den sjuende dagen på rad med løping, så jeg kjente det godt i beina etter ei mil. Men så roet vi tempoet litt, og da ble det greit å løpe de siste kilometrene.



Onsdag:

Intervall, 10x400 m  (1 min pause) + 4x30 sekunders drag (30 sekunders pause). Trening med Janne, og denne gangen med hurtige intervaller på programmet. Lett og rolig oppvarming, ca 2,5 km, før vi startet med selve intervallene. De gikk unna for mitt vedkommende mellom 4.05-4.20. Når man trener intervaller sammen med andre, går tida veldig fort - dessuten elsker jeg den fartsblinde følelsen man før etter å ha fullført alle intervallene og skal ta fatt på nedtrappingsdelen. Vi løp ned i ca 2 km, og fikk ei økt på 10,3 km totalt. God kvalitet, greie bein og bra tempo - like fort, om ikke fortere, på siste, som på første drag.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar