torsdag 23. juni 2016

Seks sider i Runners World

Ja, i den ferskeste utgaven av løpemagasinet Runners World, kan du lese om undertegnedes maratonliv på mosjonistnivå. Om veien til 50 maraton før fylte 50 år.





Jeg innrømmer det først, som sist - det er stas. Å si noe annet, vil være å lyve.

Det var da jeg kom hjem fra Grimstad for noen dager siden at det siste RW-nummeret hadde dumpet ned i postkassen, og i det er altså resultatet av intervjuet som ble gitt for halvannen måned siden.



Jeg husker jeg hadde krøllet håret før jeg skulle møte intervju og fotograf, men været i hovedstaden den dagen viste seg ikke fra sin beste side. Lett yr i lufta betyr at krøller blir til bølger, og det var vel min største bekymring da vi var ferdige med både praten og fotograferingen.

Som jeg har skrevet tidligere, i et annet blogginnlegg, er det et usminket og ærlig intervju, skrevet med innlevelse - det er min journalistiske dom, i hvert fall. Kanskje sparker jeg litt hit og litt dit, men det får så være.



Siden intervjuet ble gjort, har maratonlista økt med to deltakelser; i Stockholm og Grimstad. 22 nede, 28 igjen.

50 før 50, kan vel like så godt gjerne snart tenke 100 før 100.......

 Langt der borte i horisonten et sted, blinker målet....

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar