lørdag 14. mars 2015

Løpsantrekk til Paris

29 dager igjen, og løpsantrekket er ikke i boks. Tradisjonen tro må jeg ha ny t-skjorte til hvert maraton, har vel 8 ulike t-skjorter på de 11 jeg har løpt, og det står navnet mitt og et norsk flagg på dem alle. Det gir en liten ekstra boost når ukjente langs løypa roper navnet ditt når du trenger det som mest.

Jeg er glad i fargerikt treningstøy, og til Paris blir det trolig rosa t-skjorte og sort, kort tights. Jeg sprang med løpeskjørt i Athen, og det funket ikke bra for meg - hadde ikke smurt med vaselin og resultatet ble derfor kjøttsår på innsiden av begge lårene, langt fra behagelig.

Men min løpevenninne Oddveig har peiling. Hun driver egen sportsbutikk, G-sport og er alltid opptatt av å ha et rikt utvalg t-skjorter og alt det du ellers måtte trenger til løpeturen, enten den er kort eller maratonlang.

Sko:
Asics DS Trainer - en modell jeg er vant til fra før, som er en nokså lett sko, men med bra støtdemping. Ingen ulempe at årets utgave kommer i disse spreke fargene.


T-skjorte:
Nike Miller heter modellen, og funker bra. Har denne i utallige farger, og nå altså blir det rosa.

Tights:
2XU - kompresjonstights, den korteste modellen. Har denne i både lang og trevkart modell, men tror det blir for varmt. Derfor skal jeg løpe i kort tights, som jeg har gjort tidligere, et alternativ er shorts. Denne tightsen sitter som et skudd, det trenger jeg ikke være redd for, i hvert fall.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar