tirsdag 1. juli 2014

Running in Greece

På feriens tredje dag kan jeg bokføre løpeøkt nummer to, og er happy med det. Litt stress å komme seg ut på tur når man forflytter seg fra Athen og ut til øya Antiparos, småtrøtt kan man vel si...

Men - ferie skal ikke bare være trening, selv om jeg nok kommer til å tilstrebe å ta en løpetur hver morgen.



I Athen var det 35-36 grader og umulig å løpe utendørs, men heldigvis hadde hotellet treningsrom med aircondition og tredemølle. Gjennomførte ei fin, intensiv økt, med 15 minutter oppvarming, etterfulgt av 8x2 min intervall på 13.5 km/t-fart og 10 minutter nedtrapping = totalt 48 minutter og god og svett.



I dag morges var jeg oppe kl 8, hadde ikke sjanse til å stå opp kl 7.15 som planlagt, men kom meg ut 8.10 og løp i 50 minutter, det vil si 9 km i nokså rolig tempo (ca 5.30 i snitt per km).

Herlig å være tilbake i greske omgivelser, det må jeg virkelig si. Nyter å løpe den faste runden, som i dag ble tatt to ganger for å få flere kilometer i beina.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar