søndag 14. juli 2013

Fortsatt på Antiparos

Still going strong. Jeg er fortsatt på den greske øya Antiparos, og har fått fin flyt på løpeturene. Så langt har jeg gjennomført 8 økter, kun én morgen har jeg sluntret unna.... Lengden har fremdeles ikke oversteget 8 km, men som nevnt; vedlikeholdstrening er målet, ikke antall kilometer. Likevel har det blitt 42 km denne uka, noe jeg er godt fornøyd med. På ei normal uke hjemme blir det stort sett ikke mer enn 10-15 km lengre.



Har imidlertid lagt inn litt intervall de siste dagene, jeg oppdaget nemlig en passe lang bakke her forleden. 4 x200 meter med høy intensitet oppover, og så går jeg ned i pausene - en fin avveksling til den vanlige runden.

Varmen er ikke noe problem, så lenge jeg løper ut før kl 8.30. Et par dager har det blitt en halvtime senere, og det er i grenseland for meg, men så lenge det er snakk om 40-45 minutter, går det greit uten vann underveis. Iskald cola i slutten av løpeturen er fin-fin motivasjon.



Mandag blir siste løpedag her på Antiparos, da forflytter jeg meg til Kreta. Ser fram til nye løpetraséer. Synd at det tirsdag går et 10 km-løp av stabelen her nede, det skulle jeg likt å fått med meg:-)

Enn så lenge - her er noen snapshots:
(har hatt nabojenta med som fotograf)






2 kommentarer:

  1. Trude, du skulle fått med deg 10-kilometeren, det er en god test på løp i varmere strøk. Deltok i fjor, start godt utpå ettermiddagen og fest i sentrum etterpå!

    SvarSlett
    Svar
    1. Beklager sent svar, har vært dårlig med nettilgang... Ja, dumt jeg ikke var der lenge nok - men får ta det igjen nest år:-)))

      Slett