lørdag 22. juni 2013

Løpefri

Av og til er det godt å ta en pust i bakken. Gjøre noe annet enn å løpe sammen med de du løper med. Det gjorde jeg på torsdag. I en park i Stavanger med bobler, frukt, ost og kjeks i piknik-kurven.



Slike stunder er befriende og høyst nødvendig for å holde motivasjonen gående. Og det er alltid kjekt å møtes uten å være iført treningstøy og joggesko.





Dette treffet ble tatt sånn halvveis på sparket. Vi hadde en plan B dersom været ikke hadde vært på vår side, men det trengte vi jo ikke bekymre oss for. Sommerkvelder med 20 grader er sjelden vare i Stavanger, så det var bare å utnytte de lyse timene.


I Ledaal-parken skinte iallfall sola. Det var her Kielland satt og skrev - heldigvis intenanende om tre løpedamer som drøyt 100 år senere nøt champis i hagen....



Denne helga blir det imidlertid null bobler, men tilbakelagt 20 km på joggeskoene, og dermed en uketotal på 52,5 km - innenfor målsettingen om minst 50 i uka.

 Mine trofaste Asics DS Trainer - tok noen måneder før jeg ble vant til litt lettere sko, men det siste halve året er det disse jeg har sverget til i løp og på lengre treningsturer. De skal bli med på neste maraton også. 


2 kommentarer:

  1. Enig, jeg må av og til "de-run" og sykle til jeg får løpsgleden tilbake.

    Er innbitt Asics-fan og Kayano-elsker men jeg har aldri fått meg til å kjøpe (eller for prøve) DS Trainer. Hvordan vil du beskrive den i forhold til Kayano´n?

    SvarSlett
    Svar
    1. DS Trainer er lettere enn Kayaono, men har samme støtdempingsegenskapene. Ikke så mye stabilitet, men hvis du ikke overpronerer, er det ikke nødvendig med så mye stabilitet. Jeg merker stor forskjell når jeg har løpt med Kayano og så tar på meg DS Trainer og omvendt.

      Slett